Despre Noi

Cine suntem?

Suntem Eurocomunicare, hub creativ de cercetare și formare în domeniul comunicării în mediul digital.

Misiunea noastră este de a desfășura activități de cercetare, de consultanță, precum și de a concepe și organiza programe de formare a copiilor, tinerilor și adulților în domeniile:

  • media digitale
  • media tradiționale
  • dezinformare online
  • europenizare și integrare europeană
  • sferă publică
  • alfabetizare media/ tehnologică/digitală
  • identitate etnică
  • identitate culturală
  • identitate europeană
  • minorităţi
  • politici în domeniul educaţiei
  • proiecte europene

De ce comunicarea digitală?

Pentru că noul ecosistem media digital (constând din totalitatea platformelor sociale, giganților tehnologici care activează în domeniu, aplicațiilor și serviciilor digitale, ș.a.m.d.) ridică o serie de probleme cheie:

  • În mediul de afaceri: accentul se mută pe economia digitală, care crește de 7 ori mai repede decât celelalte sectoare economice.
  • La nivelul societății: infrastructura digitală reconfigurează toate activitîățile umane la o scară comparabilă cu revoluțiile produse de invenția tiparului sau descoperirea electricității.
  • La nivelul pieței muncii: se reconfigurează profesiile și competențele cerute de angajatori. Accentul se mută asupra competențelor digitale și asupra înțelegerii adecvate a mediului digital. Este anticipată dispariția anumitor ocupații, prin automatizarea proceselor, și apariția unor profesii noi, specifice economiei digitale.
  • La nivelul sistemului de educație: devine esențială realizarea, de la vârste timpurii, a așa-numitei alfabetizări media. Acest concept desemnează setul de cunostințe, abilități și competențe necesare in vederea utilizarii noilor media, implicând și analiza, evaluarea și reflexia critică. În cazul tinerilor și adulților, devine necesară dezvoltarea competențelor digitale cerute în context profesional, dar și personal
  • La nivel științific: este nevoie de studii și cercetări riguroase ale specificului noului ecosistem media digital, cu accent pe efectele media și distorsiunile (maladiile) de comunicare prilejuite (ex. știri false, dezinformare online, polarizarea opiniilor și atitudinilor, potențialul de radicalizare).

Ce oferim?

  1. Studii, cercetări empirice, rapoarte și analize ale noului ecosistem media digital, cu accent pe efectele în domeniul comunicării, dar și în plan psiho-social.
  2. Monitorizare mass media tradiționale și digitale pe bază de big data analysis, sentiment analysis, analiză de conținut, analiză de cadraje și narațiuni etc.
  3. Programe personalizate de consultanță menite a contribui la profesionalizarea comunicării digitale, atât la nivel individual, cât și la nivel corporate.
  4. Activități practice de sondare cantitativă și calitativă a opiniei publice şi de iniţiere şi derulare de activităţi comunicaţionale, de publicitate şi diseminare.
  5. Programe de formare, ateliere de lucru și mese rotunde dedicate înțelegerii media digitale, alfabetizării media și dezvoltării competențelor în domeniu.
  6. Sprijin pentru implementarea proiectelor și programelor finanțate de Uniunea Europeană, atât pe plan național, cât și pe plan internațional.